Monday, December 7, 2009

Ce se vede de aici, de peste ocean

Tre’ sa recunosc din start ca imi e aproape necunoscuta politica romaneasca, si mai ales desuurile dinsei. De aceea nici nu am mers sa votez deoarece consider ca as nedreptati o jumatate din romanime prin nestiinta mea. Merita insa a comenta putin entuziasmul pro-Basescu al romanilor din afara tarii, mai ales cei din America de Nord.
Intii de toate imaginea lui Mircea Geoana este asociata, aici, cu cea a lui Iliescu. Multi dintre actualii emigranti au fugit de dinsul ca nepotrivitul de tamiie. Mai mult, dincolo de intentiile bune ale lui Mircea Geoana, limbajul si atitudinea lui in public ii situeaza imaginea in zona demagogilor. E drept ca demagogia si populismul fac parte din campania electorala a oricarui politician. Roman. Mai departe, 10, 15 sau 20 de ani de democratie reala ne-au trezit noua astora, plecatii, un al saselea simt, sau o viziune putin mai larga vizavi de cum ar trebui sa arate Adevaratul. Sau mai degraba cum nu trebuie sa arate opusul lui. Si mai departe, atunci cind in spatele lui Mircea Geoana apar fetzele zimbitoare ale lui Gigi, Patriciu, Voiculescu, Nastase si altele pe care eu nu le mai recunosc un fior trece prin sira spinarii a diasporenilor. Nu fac nimic mai mult decit sa incerc sa explic de ce Basescu e mai apreciat in strainataturi decit rivalul sau. Noi de aici vedem si auzim de avansurile Romaniei pe care le comparam cu perioadele nefaste anterioare. E drept ca nu stim pe piele proprie efectele erei Basescu, asa incit e greu de perceput de aici care ar fi fost varianta ideala. Am prieteni buni in Romania (si in care am incredere vizavi de acuitatea simturilor in zona politica) care au votat si Basescu, si Geoana.
Musai sa mentionez insa senzatia de dezgust vazindu-l pe Crin spunindu-i lui Mircea “succes, domnule presedinte”, sa-l vad pe Mircea topaind la propriu de bucurie, sau sa il aud tot pe Mircea spunind liberalilor in vizita facuta la sediul lor: “ba, m-aveti dator pe viata, ma”. Fraza asta e inregistrata si trebuie rulata pe posturile TV din cind in cind ca sa nu-si uite Mircea fagaduinta. In orice tara cit de cit normala catindatii ar fi asteptat rezultatele partiale inainte de a se autoproclama presedinte. Amindoi au facut-o, atit Basescu, cit si Geoana. Durerea mare pentru cel din urma a fost ca voturile au mers impotriva lui si a picat de fazan in toata mascarada organizata ce trebuia sa il sarbatoreasca. “uau, am avut si emotii, trebuie sa o spun”… a mai spus Mircea.
In final, parerea proprie si transatlantica este ca Romania are nevoie de un presedinte si/sau un guvern de centru-stinga, social democrat adevarat, fara liberali dar cu personalitati puternice si neasociate sub nici o forma cu vechii pesedisti. Gata.

2 comments:

  1. dragul meu campania electorala de anul acesta a fost una dintre cele mai jegoase pe care le-am vazut eu ( nu ca as fi vazut eu prea multe dar m-a interesat subiectul:)) s-au improscat cu noroi unii pe altii, au scos "mogulii" la inaintare si s-au luptat in filmulete si poze trucate...cam asta a fost, din pacate...bleahhhh! sa te bucuri ca nu a trebuit sa vezi "desuurile ei" zi de zi :))
    P.S. eu sunt cu Base, are o duma el...Geoana cam aduce putoare de PSD
    P.S. mi tare dor de voi! va pup mult mult

    ReplyDelete
  2. am uitat sa ma semnez properly :) tzuca

    ReplyDelete